۱٫ چطور می توانم نمونه کار های فعلی و گذشته شما را پیدا کنم؟ شرکت های باتجربه نمونه کارهای خود را در سایتشان قرار می دهند تا کارهای آن ها را به همراه قابلیت هایشان نشان دهد. با مشاهده نمونه کارها و بیشینه یک شرکت به خوبی متوجه روش کار و توانایی آن ها خواهید شد. همچنین نمونه کارهای آن ها به شما کمک می کند که از تکنولوژی های مورد استفاده آن ها با خبر شوید.

۲٫ می توانم لیستی از مشتریان فعلی و گذشته شما ببینم؟ شرکت های خوب باید به شما این امکان را بدهند که با مشتریان فعلی و مشتریان گذشته ان ها تماس برقرار کنید. مکالمه مستقیم با مشتریان یک شرکت، می تواند قدم بزرگی در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت باشد. با این کار شما می توانید درباره قابل اعتماد بودن و آینده نگری یک شرکت تصمیم بگیرید. این روزها بسیاری از کسانی که ادعای طراحی سایت دارند، تنها بخشی از وقت آزاد خود را به این کار اختصاص می دهند، بنابراین باید از آن ها تقاضای وقت شناسی داشته باشید.

۳٫ سایت مورد علاقه شما چیست و چرا این سایت را دوست دارید؟ جواب این سوال، اطلاعات بسیار زیادی درباره حس یک شرکت طراحی سایت درباره برندینگ، طراحی قالب، تعامل با کاربر و.. را به شما می دهد.

۴٫ از چه تکنولوژی هایی برای طراحی، انتشار و پشتیبانی سایت من استفاده می کنید؟ شرکت های طراحی سایت باید بتوانند درباره مزیت ها و معایب هریک از تکنولوژی های انتشار، طراحی و پشتیبانی سایت برای شما توضیح دهند و آن ها را براساس بودجه و نوع کار شما انتخاب کنند. برای مثال اگر آن ها از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنند، آیا از وردپرس یا جوملا استفاده می کنند و یاهمه چیز را از پایه کدنویسی می کنند؟ اگر شما اطلاعات زیادی درباره این تکنولوژی ها نمی دانید، آن شرکت باید حداقل چند گزینه را به شما معرفی کند که شما بتوانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید.

۵٫ خدمات سئو شما چگونه است؟ به شما پیشنهاد می کنیم که از شرکت های طراحی سایت درباره دانش آن ها از ابزارها و تکنیک های خدمات سئو بپرسید. از آن ها بپرسید که از چه استراتژی ها و روش هایی برای بهبود رنک گوگل استفاده می کنند. همچنین آن ها باید با Google Analytics برای تحلیل و بررسی بازدید و رفتار کاربران در سایت و همچنین برای سنجش میزان موثر بودن بهینه سازی، استفاده کنند.

۶٫ چه خدمات ویژه ای را برای سایت من پیشنهاد می کنید؟ به راحتی می توان گفت که یک سایت استاتیک کارساز نیست. مشتریانی که به سایت شما می آیند، از این سایت توقع خدمات ویژه مانند ویدئو، لینک به شبکه های اجتماعی و تبلیغات بنری را دارند. مطمئن شوید که آن شرکت طراحی سایت، توانایی و منابع ارائه این خدمات را داشته باشد. آیا می توانند به راحتی یک فرم تماس، وبلاگ، فایل فلش، لینک به فیس بوک و توییتر را به سایتتان اضافه کنند؟ اگر می توانند، برای ارئه هرکدام از این خدمات چه قدر زمان لازم دارند؟

۷٫ چگونه امنیت و سایر مشکلات احتمالی سایت را تامین می کنید؟ یکی از مهم ترین بخش های انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت این است که بدانید آن ها چه راهکارهایی را برای مشکلات سایت و یا هک شدن در نظر گرفته اند و چه قدر سریع این راهکاها را ارائه می دهند. از آن ها درباره دوره های بک آپ گیری از سایت و روش های پیشگیری از هک شدن بپرسید.

سایر سوالات مرتبط با امنیت: اگر سایت تان نیاز به ورود کاربران به سایت دارد، اطلاعات آن ها چگونه محافظت می شود؟ اگر ظرکت طراح سایت برای شما یک سبد خرید ایجاد می کند، اطلاعات پرداخت مشتری چگونه محافظت می شود؟

۸٫ چه کسی صاحب سایت خواهد شد؟ ممکن است خیال کنید وقتی که برای طراحی سایت هزینه می کنید، به صورت خودکار شما صاحب آن سایت می شوید. اما اگر طراحی کاندید، به صورت شخصی کار کند و بخشی از یک شرکت نباشد، ممکن است که به شما این تضمین را ندهد که شما صاحب کل محتوا و مطالب استفاده شده در سایت باشید.

۹٫ قیمت ها و شرایط پرداخت شما چگونه است؟ بسیار مهم است که از تمام قیمت های طراحی، انتشار و پشتیبانی سایت باخبر باشید. اگر شرکت طراحی سایت ، یک سایت جدید را برای شما طراحی می کند، بهتر است از آن ها بپرسید که آیا هزینه هاست و دامنه را هم باید بپردازید یا خیر.